Fotoğraf: Umay Umay

22 Ağustos 2010 Pazar

Nefret Edilen Uğurlamalar.

Yıldızsız bir geceyim ben,
Yüzüne fırlattığım çığlık , caddeleri şaşırtır.
Bağrıma bastığım kilometre taşları da yok şimdi.
"Şubat Yolcusu"sun sen Attila'nın
Ben ise "Bela Çiçeği" idim İlhan'ın
Bilirim biten yollarda intihar edip beni,
Gideceksin iyi bilirim.
Gel desen , ancak yüreğim gelir...

Koca şehrin kalbinde yürüdük biz ,
ağlata ağlata sokakları.
En çirkin halimizle gezdik .
Paramızın yettiğince sarhoş olup,
Gücümüzün yettiğince seviştik.

Geldin sen , sen geldin .
Başkentimin adı Aşk.
Yüzümde en sebebi sen gülüşüm.
Kahkahalarıma gitme yalvarışları karışır.
Uzun yol otobüslerini yakmak gelir içimden.

Ama sen geldin , sokaklara adımızı verdik sonra .
Beşiktaş İskelesi,saçlarımız sırılsıklam,öldüm ben o anda
Ben deniz barındırmayan şehirlerden nefret ettim
Hem de bir anda.

Vücudunu karış karış ezberledim ömrümün en ıslak anında,
Yıldızsız bir geceydim,
Çirkin , nemrut , kapkara...
Güzel bir kadında değildim üstelik yanında uyanmadığımda.
Ha gözlerime bakmışsın , ha aynaya ne farkeder ?
Dudaklarım , benim adımla başlayıp senin soyadınla biten bir hikaye yazar
Babamın yarım bıraktığı öykü kadar kutsalız artık.

Garip gecelerdi,
Gök delinir , Tanrı bize ağlardı.
başımda 60'lardan bozma Fötr bi şapka,
Öyle bir yağmur yağardı işte , şehri yakardı cayır cayır.
Ne biz yolları önemserdik o anda
Ne de yağmur .

Yıldızsız bir geceyim ben hala,
İklimini ıslatıyorum çığlıklarımla.
Anadan üryan uyurken koyun koyuna.
Gideceğini bilirdim hep,
Oysa gel desen , yüreğimi de alır gelirdim yanına.

Ucuzluktan kanatlar aldım ,
Bir de yanına sevk aldım işte , düşün .
İkiye bölük yaşantımızda , ikiye tektik
Ve yalnız öpüşmeyi bilirdik ...

Sen Attila'nın "Şubat Yolcusu"ydun
Provası bitmişti mutsuzluğun..
Bahaneler ektiğim bağır taşlarında
"Bela Çiçeği"n, büyüteceğim...

Yıldızsız bir gece olacağım , gözleri yağmurlu.
Gideceksin , gece on iki sularında ,
Beşiktaş iskelesindeki vapurlar da ağlayacak...
Üryan bırakıp gideceksin beni,bu sefer sarılmayarak
Ama biliyorum, hava çok soğuk olacak.
Öylece bi sigara dolayıp parmağıma
Ben de ağlayacağım ...
Bu kadar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir şey diyeceğim